Ancaman Flu Virus Influenza H1N1!!!

Salam hormat dan salam menyambut bulan Ramadhan al mubarak...

Tahun 2009 ini kita dikejutkan dgn ancaman kesihatan pendemik Influenza H1N1, penyakit sebaran virus Influenza H1N1 yang menakutkan dan telah meragut ribuan, malah menuju ke arah ratusan ribuan nyawa manusia diseluruh dunia. Kanak-kanak, wargatua, mereka yang yang mempunyai daya tahan tubuh yang lemah, mereka yang berpenyakit adalah mangsa sasaran Virus Influenza H1N1.Angka kematian pesakit Influenza H1N1dinegara kita telah mencecah 69 org, dgn kes yang dirawat seramai 3,900 org dan kes yang dijangkiti 80,000 org (laporan Informasi Kementerian Kesihatan Malaysia) .

Apa harus anda lakukan agar tidak menjadi sebahagian daripada statistik pesakit atau kematian? Saranan Kementerian Kesihatan ialah...anda perlu memakai penutup mulut dan hidung,mencuci tangan dengan bersih, menjaga kebersihatan diri, mengelak daripada berada ditempat padat manusia dan melaporkan diri diklinik dan hospital jika ada simptom-simptom jangkitan Influenza H1N1.Kementerian Kesihatan tidak menetapkan amalan perlindungan didalam tubuh manusia seperti vaksin(yang masih dalam kajian), atau tablet (seperti Tamiflu).Terpulang kepada individu untuk mengamalnya.Mencegah lebih baik dan murah daripada merawat!! Biasalah kos perubatan, ujian makmal dan tempoh menetap dihospital swasta atau kerajaan adalah tinggi. Baru-baru ini pihak insuran enggan menaggung kos perubatan pesakit dijangkiti Influenza H1N1.

Apalah nasib kita yang berdepan dengan wabak yang menakutkan ini...Bagaimana harus kita lakukan bagi mencegah sebelum dijangkiti virus ganas itu.Saranan Kementerian Kesihatan itu ada munasabahnya..iaitu untuk mengelak kemasukan virus H1N1 ke dalam tubuh yang kurang daya ketahanan.Tetapi tidak ada jaminan langkah-langkah tersebut mampu menghalang 100% kemasukan virus tersebut.Pendekata, tubuh perlu kekuatan pertahanan imun bagi memusnahkan saki baki virus yang memasuki tubuh.

Isu pada saat-saat 'kritikal' ini ialah setiap individu perlu menguatkan pertahanan (Imun) badan.Isu panas dipasaran ialah saranan untuk mengambil ANTIOKSIDAN adalah pilihan terbaik untuk menguatkan pertahanan badan mencegah Virus H1N1.Sebenarnya Antioksidan juga bukan satu jaminan tetapi ia adalah pilihan bijak dan terbaik masakini.Mayfirst Olive Oleo mengandungi 5 super antioksidan yang digabung dengan nisbah seimbang secara semulajadi daripada ekstrak daun zaitun (olive) untuk memberi kesan positif dalam menangaani pembiakan virus, bakteria, kulat dan virus didalam tubuh manusia.

Gabungan mantap 5 superantioksidan menjadikan Mayfirst Olive Oleo.."The Mercedez of ANTIOXIDANT". Kajian kesan antiviral ekstrak daun zaitun seawal 1960 dan kajiselidik disebuah Klinik di Budapest,Eropah menunjukkan bahawa 90% daripada164 pesakit mengalami jangkitan Flu, Selsema, Batuk, lelah dan pelbagai masaalah salur pernafasan telah mengalami pemulihan setelah diberi rawatan Ekstrak Daun Zaitun..Kajian ini menyokong bahawa Ekstrak Daun Zaitun berkesan memerangi jangkitan virus. Kini, Mayfirst Olive Oleo, MINUMAN 100% EKSTRAK DAUN ZAITUN SEGAR merupakan satu lagi harapan untuk mencegah pembiakan Virus H1N1 didalam tubuh individu berisiko tinggi seperti kanak-kanak, wargatua,mereka mempunyai daya imun yang lemah, mereka yang mempunyai penyakit dan mereka yang tinggal dikawasan penduduk yang padat.

Hanya mengambil satu(1) sudu teh(5ml) untuk orang dewasa dan 1/2 sudu teh bagi kanak-kanak setiap hari anda mampu melindungi Virus H1N1 daripada menular didalam tubuh anda.Jika anda telah dijangkiti virus tersebut, hendaklah mengambil 1 sudu teh tiga kali sehari. Lindunglah diri anda, anak dan seisi keluarga yang tercinta sekarang juga.

MAYFIRST OLIVE OLEO ,PILIHAN BIJAK ANDA!!!

No comments:

Post a Comment